jueves, 24 de febrero de 2011

EXCURSIÓ FONT DEL FUMAT
Hola amics avui us explicaré la sortida que em fet a la serra concretament a la font del fumat.
La esmentada font es troba al T M de Alcanar , a una altitud de 550 m , i la posició GPS es N-40,36’ 38,4’’ i E-000,31’ 3’’.
Per accedir-hi ,em utilitzat un itinerari que mai avia fet,desde Amposta em agafat la N 340 en direcció Alcanar ,asta trobà el camí del mas del llop,em seguit per un camí asfaltat asta on acaba l’asfalt.
Allí em buscat el inici del sender que ens porta a l’esquerra en direcció a la serra,a la cota 385 es troba la bassa del argiler,seguim asta la cota 415 on es troba la cruïlla de senders ,anem cap a la dreta ( cap a la esquerra ens porta a la cova del heura-font bassiol).
Seguim ascendint asta la cota 475 0n es troba la font del recreo ,uns 50 m abans es troba una mena fonteta anomenada de pes ó Pere.
Continuem la ascensió en direcció a la font del fumat objectiu d’avui,es tracta de una de les fonts de la serra que sempre te aigua.
Després de una bona pujada,pesem de la cota 475 a la cota 550, tot i això val la pena arribar a la font per observà les grans vistes ,i haver-nos refrescat amb l’aigua de la font del fumat.
Avui tornem per els nostres propis passos,però es pot baixar per l’ereta ,mal pas de rialla ,quedem en fer-la un altre dia.
Bueno amics aquí en teniu un altra per fer , si tenim imaginació i ganes de caminar es poden fer infinitats de sortides a la nostra serra i cadascuna d’elles diferent de les altres.
Asta la propera amics i amigues de ELRACONETSISCO.
SALUT I NATURA